Det nye Marvel og Sony Motion Picture Venom: Let There Be Carnage er både varmt etterlengtet og en film som fremdeles drar nytte av lave forventninger. Jeg forventet at originalen i 2018 skulle være en katastrofe eller i det minste skuffende. I stedet fikk vi alle et filmbilde som var overraskende søtt for et filmbilde om morderiske goopy romvesener. Oppfølgeren gjør sitt beste for å gjenerobre sjarmen til den første filmen, samtidig som de inkluderer to av de mest populære Marvel-skurkene noensinne som kommer ut av Spider-Man. Tom Hardy er på sin svette og maniske beste som Eddie Brock, som prøver å takle sin symbiose. I mellomtiden gjør Woody Harrelson en farbar jobb som Cletus Kasady, den menneskelige halvdelen av blodbadet.

Venom: La det være blodbad er en to timers film, men en som føles kortere på en god måte. Filmbildet starter noe tregt, og spretter frem og tilbake mellom Brock og Kasady gjennomgående. De spiller ikke på noen av karakterene for lenge, og hver historie holdt interessen min til neste bryter. Etter hvert møter selvfølgelig de to, og regissør Andy Serkis gjør en god jobb med å holde CGI-mish-mashen som er gift og blodbad som kjemper visuelt tydelig og interessant. Det er selvfølgelig et bevegelig mål. Som med den originale filmen, kan Symbiote -kampene være mye. Det er så fantastisk at det kan være vanskelig å glemme at du sjekker ut tydelige datamaskingenererte visuelle effekter. Likevel er denne filmen god nok til at nitpicking VFX virkelig er alt man kan gjøre for ikke bare å kaste seg over den.

Dette er gode nyheter for Sony Pictures ‘stadig voksende edderkopp-vers. Marvel Studios og Sony Pictures har kanskje ikke en aktiv avtale ideal nå. Likevel, med multiversen som nå er i spill, er det ikke vanskelig å gjøre det hele koblet.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekunder på 12 minutter, 40 sekunder

Bo
00:00
12:40
12:40

Venom og Eddie er det emosjonelle hjertet i filmen

Bilde ved hjelp av Sony Pictures

Michelle Williams er tilbake som Eddies tidligere flamme Anne Weying (samt Reid Scott er tilbake som Dr. Dan). Likevel, mens de spiller Standard Regular Humans ™ i en superheltfilm, representerer de også noe dypere. Anne og Dan er delene av Eddies liv som han håper å komme tilbake til, men ikke kan. (Til tross for hva avdøde Stan Lee sa på slutten av den siste.) Venom og Eddie føler begge en oppgave å ta vare på dem begge, selv om Dan bare motvillig. Fortsatt er deres fremtidige stier med hverandre, og det gir ikke rom for Venom og Eddie for å få jenta.

Der filmen forbedres selv på noen av de (tidlige) Venom -tegneseriene, er at Symbiote og Eddie har distinkte, motstridende personligheter. Som med mange moderne Marvel -filmer, er det mye mer komedie enn du kanskje forventer. Den første handlingen av filmen er generelt Eddie og Venoms komedieduo, ettersom de begge prøver å tilpasse seg sin nye situasjon. På en måte er den midtre delen av denne filmen litt av en historie for Venom. Jeg indikerer ikke (bare) seksualitet, selvfølgelig. Venom er tross alt en haug med svart goo. Men en del av dette filmbildet handler om at Venom finner sin egen identitet utenfor Eddie. Overraskende nok er dette filmbildet kinoen til mennesker som prøver å formidle emosjonelle, psykologiske opplevelser til andre menneskelige (og fremmede) vesener.

Bilde ved hjelp av Sony Pictures

Dessverre får Naomie Harris ‘skrik litt av den korte shrift i filmen. Hun er usedvanlig mektig, men hun har egentlig ikke sitt eget byrå eller karakterbue. Noe som er synd, fordi Harris som skuespiller gjaldt dette filmbildet å spise. Jeg håper hun er en kandidat for en Spider-Verse TV-serie på Amazon Prime.

Venom 2 er en solid superhelt regi -debut for Andy Serkis

Bilde av Jay Maidment ved hjelp av Marvel

Manusforfatter Kelly Marcel og Hardy drømte opp historien, med Marcel som gjorde det tunge løftet på manus. Etter å ha regissert 2018s Mowgli, tråkker Andy Serkis imidlertid bak kammen her og viser at han kan beholde en superhelthistorie på gatenivå. I motsetning til originalfilmen, er innsatsen her ikke helt jordskadende.

I stedet for en fremmed invasjon, kjemper Venom og Eddie bare for livet. For en snakkende psyko-morder i Heads-stil, gir ikke Kasady engang den høye av en sivil kroppstelling. Det er ikke skyskrapere som smuldrer til støv, og det er heller ikke en scene der livredde vanlige Joes og Janes stirrer på en live nyhetssending som lurer på om dette er slutten. I stedet, Venom: La det være blodbad gjør det som det normale superhelte filmbildet ikke gjør det: stole på mindre skala. Visst, blodbad er en fare for uskyldige og heltens kjære, men verden kommer ikke til å ta slutt hvis de mislykkes. Det gjør ikke historien mindre interessant, men hjelper oss heller bedre å forholde oss til den sentrale konflikten.

Filmen blir heller ikke fast i tung utstilling eller maktforklaring. Carnages opprinnelse ligner veldig på hans opprinnelse i tegneseriene. Imidlertid “hvordan” og “hvorfor”blir aldri adressert, og det er bra. Når det gjelder hvorfor Carnage er så mye mer dødelig enn Venom ser ut til å være? Det ble forklart i traileren for Venom: La det være blodbad. Han er en rød. Dette kan føles som et tilsyn eller dårlig historiefortelling, men det er det ikke. Serkis, Marcel og selskapet blir ikke fast i Lore-Babble og bare fokuserer på karakterene selv, menneskelige eller på annen måte. Sammen med Shriek kunne Carnage som enhet bruke litt mer definisjon. Imidlertid kommer ingenting av dette i veien for en hjertevarmende historie og spennende action-løp.

Venom: La det være blodbad er for tiden i filmteatre.

Hva synes du om filmen? Del dine tanker, reaksjoner og anmeldelser i kommentarene nedenfor. Det er også stedet å gå over den store spoileren på slutten. (Så vær advart.)